O pololeti tj. vcera na SVATEK VALENTYNSKY, jsme se mohli podivat na vysledky zacku ve skole. Znamkovani od 10-ti do 1 cky vypada prehledne, ale ja zvykla na jiny system znamkovani, nejsem moc schopna uplne presne pochopit co znamkovani vystihuje.
Den pred navstevou skoly jsem o svych obavach, co me ve skole ceka, mluvila s E. ( tatinkem) Probrali jsme si situaci nasich deti v italske skole. Souhlasim s jeho nazorem, ze jediny kdo presne muze vedet jak na tom Francesko je, jsem vlastne jenom ja, protoze rozumim presne vse co rika a muzu pochopit jak mysli, co mysli, co rika. Ostatni ti kdo mluvi jen jednim z jeho dvou jazyku maji v tuto chvili sanci poznat vlastne jen cast toho, co deti doopravdy umi nebo vi.
Na pohovor s pani ucitelkou jsem sla diky rodinne porade dobre pripravena.
Nase prvni znamky.
Musim rict, ze jsem necekala takove vysvedceni. Vzpominam si na me prvni pololetni. Byla to jedna velka jednicka. ( No, i kdyz jestli to nebyla dvojka...) V pololeti se to znamkovani nebralo jeste tak vazne.
U Franceska naopak,vsechny predmety uz byly peclive oznamkovane. Nase hlavni znamka skoro ze vsech predmetu byla 7. Sedm - to pry neni spatna znamka, na stredni skole, rikal E. V prvni tride, ale nevim. Devitku z hudebky a dve osmicky z telocviku a anglictiny. A pak k tomu hodnoceni. Dite je ve tride velmi dobre zapojeno, je aktivni, ale ma tezkosti se psanim a ctenim.
S pani ucitelkou jsem si promluvila a bylo to poprve, kdy se me zeptala, jak mluvime doma. Predtim sice vzala nejak v potaz poznamku, ze F. je bilingvni, ale brala to jako nejakou vec navic. Co neni nijak zvlast dulezita. Rekla jsem ji, ze se mnou tj. dost velkou cast dne mluvi cesky a prestoze cteme kazdy vecer, ja ctu hlavne cesky a s tatinkem pak ctou deti italsky. Pak se zeptala jestli F. mluvi cesky dobre. To je velmi dulezity moment, protote je velmi pravdepodobne, ze ucitelky vubec nejak nenapadla jeho jazykova momentalni indispozice a brali ho tak, ze je zkratka pozadu.
Se vsim tim psanim, ktere ve skole maji, pozadu opravdu je. Je pomalejsi a bude trochu trvat, nez se mu vse v mozecku propoji a takzvane se odblokuje. Pokroky jsou ale videt a ostatni dozene uz brzy ! Bude mit pak jen dalsi znalost navic a tou bude znalost cestiny a pismen v abecede, ktere jazyk italsky nema a jeho spoluzaci s velkou pravdepodobnosti je nebudou umet nikdy v zivote ani precist.
Pani ucitelka projevila pochopeni a rikala, ze urcite to hodnoceni do konce roku vylepsime.
Pak jsem sla pro deti a F. se hned ptal: "mami videla jsi hodne hezkych znamek.?" A ja na to ze ano!
Nemohla bych ho zklamat a rict, ze nekteri jeho kamaradi meli same devitky.
Pro nas cislo nic neznamena. Pro nas je dulezite to, co doopravdy umime a F. vi, ze je sikovny, ze musi trochu rychleji psat a hodne hodne cist, protoze tak jak cteme vecer pred spanim, delame moc dobre a pani ucitelka rikala, ze v tom mame pokracovat.
M.
Nessun commento:
Posta un commento