martedì 11 luglio 2017

Co mi řekl Giuseppe:

  Včera nám volal jeden náš milý příbuzný z Neapole. Popřál mi hezkou cestu do mé vlasti a jenom tak mezi řečí mi začal vyprávět o svém kolegovy z práce. Prý si jeho kolega vzal za manželku jednu moc milou dívku z Holandska a má s ní tři dcery. Na rozdíl ode mne ale ta dívka, a maminka, dcery svou rodnou řeč- holandštinu nenaučila. Vyrůstaly v Neapoli jako jednojazyčné italské děti. Dnes je jim přes dvacet, maminka se musela z rodinných důvodů vrátit do své vlasti a její dcery mají veliké potíže naučit se rodnou řeč své matky, holandštinu. Jedna z těch dívek pracovala jako šéfkuchař v Neapoli a po několika měsících, kdy se pokoušela v Holandsku uplatnit svou specializaci, se nakonec vrátila do Neapole, protože měla veliké těžkosti s holandštinou.
  
  Na konci našeho povídání s Giuseppem mi řekl : "Ty holky ztratily pracovní příležitost. Proto jsem tě vždycky obdivolal, že jsi tvé děti naučila  česky a pravidelně s nimi cestuješ do tvé vlasti. Děláš dobře!"

  Giuseppe mě vážně moc potěšil!

 Hezké léto!

 M.



Nessun commento:

Posta un commento