martedì 8 gennaio 2013

PANETTONE

Letos jsem se pokusila upèct typickè vánoční ITALSKÉ sladké pečivo - PANETTONE - doma z domácího kvásku : 

FOTO REPORTÁŽ :

večer jsem rozdělala kvásek s vodou a přikrmila trochou mouky,
 
kvásek se mi do rána zdvojnásobil.


 
 Přidala jsem tedy dalši mouku, aby mohl pěkně růst.






Asi po půl dni ho bylo tolik, že jsem se rozhodla rozdělit vznikající těsto na dvě půlky. Do jednoho těsta přidám jenom sůl a mouku a bude z toho pizza k večeři. Z druhého bude slibená buchta.


Připravila jsem si ingredience potřebné pro Panettone :


 A přidáváme :
 
Cukr rozpuštěný ve vodě


4 žloutky a 2 celá vejce


celé máslo


 
 Tady už je pizza na dva plechy z prvniho těsta.




Těsto pro panettone roste dál a po přidáni všech přísad se rozhoduji rozdělit ho na další dvě poloviny. Panettone budou dva.


Po dalším kynutí Nakonec přidám kousky čokolády



a připravím si formu z pečícího papíru.


Je to vpodstate jen válec, ze kterěho těsto nemůže utéct a pěkně roste nahoru.






Když nám vykyne až po okraj, může se začít péct.
Nahoru do středu přidáme kousek másla.


A tady prosím výsledek. Trošku nakřivo.........



.........ale k zakousnuti


Mnam.
 
M.

Nessun commento:

Posta un commento